خانه پیش ساخته فلزی

خانه پیش ساخته فلزی

ویلا و خانه پیش ساخته فلزی چیست؟

یکی از انواع سازه ای که به دلیل داشتن ویژگی و مزایای بی شمارش، مورد توجه مهندسین سازه و ساختمانی قرار گرفته است، سازه فلزی است. خانه پیش ساخته فلزی ، خانه ای است که با سازه بسیار سبک و مقاوم فلز ساخته می شوند. از این رو به آن خانه پیش ساخته فلزی گفته می شود. 

از جمله مزایای خانه پیش ساخته فلزی می توان به کیفیت بالا و دوام زیاد آن، شکل پذیر بودن فولاد و تنوع بالای پلان های قابل اجرا، قیمت مناسب متریال، قابل تعمیر بودن ، قابل جابجا شدن به سراسر دنیا، نصب سریع و امکان تغییر محل اشاره نمود. این ویژگی های خانه پیش ساخته فلزی، سبب جلب توجه افراد به سمت خانه پیش ساخته شده است. همچنین میتوان این سازه ها را برای هر مکان و هر کاربری چون مغازه، خانه، سوله و… مورد استفاده قرار داد. 

قابل ذکر است که به دلیل ویژگی و مزایای بیشمار سازه های فلزی، گروه صنعتی زیباسازان کردان، از سازه های فلزی برای ساخت خانه های پیش ساخته برای مشتریان استفاده می کند.

خانه فلزی پیش ساخته - زیباسازان کردان

مزایای خانه پیش ساخته فلزی

خانه پیش ساخته فلزی دارای مزایای بسیار متعدد و نامحدودی هستند. در اینجا به تعداد معدودی از این مزایا اشاره می کنیم:
1. با ساخت خانه های پیش ساخته فلزی میتوان هزینه های مهندسی را کاهش داد.
2. چون تمامی قطعات در کارخانه ساخته می شود، نصب آن راحت و سریع انجام می شود.
3. به دلیل ساخت در کارخانه و دقت بسیار بالا، این سازه ها مقاوم و بسیار با دوام هستند.
4. می توان در هر زمانی سازه های فلزی پیش ساخته را جابجا کرد و در مکان دیگری نصب کرد.
5. این سازه های مقاوم، کمترین هزینه را برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند.
6. برای هر مکان و کاربری ای میتوان از خانه پیش ساخته فلزی استفاده کرد.
7.امکان ساخت خانه پیش ساخته فلزی با انواع نمای پیش ساخته وجود دارد.

8. قابل حمل و جابجایی به سراسر دنیا هستند.
9. و از همه مهمتر دارای قیمت بسیار مناسب هستند.
از جمله مزایای دیگر خانه فلزی پیش ساخته که می توان به آن اشاره کرد، این است که در زمان اجرای این سازه ها، تمامی اتصالات در داخل دیواره ها جای میگیرند، از جمله سیم کشی برق ، لوله کشی گاز و آب، سیستم تهویه، سیستم های گرمایشی و سرمایشی.

مقاومت خانه های پیش ساخته فلزی

یکی از ملاک ها و فاکتور های مهم در انتخاب هر سازه ای، میزان طول عمر و مقاومت آن سازه در برابر عوامل محیطی طبیعی و غیر طبیعی همچون: زلزله، آتش سوزی، آب و هوای منطقه، رطوبت، برف و باران، طوفان، حریق و … می باشد. به صورت کلی سازه های پیش ساخته طول عمر بیشتری نسبت به ساختمان های سنتی دارند. فولاد درون بدنه این سازه، سفارشی شرکتی است و برای هر پروژه به صورت جداگانه و متناسب با شرایط پروژه ساخته می شود؛ به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. عمر سازه های فلزی در بدترین شرایط محیطی و نامناسب ترین مکان ، حداقل 30-25 سال تعریف شده است.

ساخت خانه فلزی پیش ساخته - زیباسازان کردان

مدت زمان ساخت خانه های پیش ساخته فلزی

به طور کلی سازه پیش ساخته، سازه ای است که در کارخانه ساخته می شود و سپس به محل مورد نظر منتقل شده و سرهم بندی می شود. خانه های پیش ساخته فلزی نیز از این قائده مستثنی نیست. زمان ساخت آنها هم وابسته به متراژ و ابعاد پروژه است. اما به طور تخمینی بین 1 الی 2 ماه پروژه به طور کامل در کارخانه ساخته و به محل احداث پروژه منتقل شده و پس از سرهم بندی ، آماده اقامت ساکنین می شود.

کاربرد سازه های پیش ساخته فلزی:

از سازه های پیش ساخته فلزی می توان در همه پروژه های ساختمانی استفاده کرد و محدودیتی در طراحی پلان ها و ابعاد وجود ندارد. این سازه کاربری های متنوعی چون: خانه های مسکونی، ویلاهای اقامتی موقت و دائم، مغازه ها، نمایشگاه ها، سوله های شرکتی، انبارها، گاراژ ها و … دارد.

قیمت ساختمان پیش ساخته فلزی و عوامل موثر بر قیمت آن: 

تعیین قیمت سازه های پیش ساخته فلزی به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان پیچیدگی پلان پروژه، یکی از عواملی است که در تعیین قیمت ساختمان پیش ساخته فلزی نقش مهمی دارد. همچنین ساخت فضایی با طراحی داخلی یا خارجی پیچیده و گچبری های فراوان و طرح دار و درب و پنجره های خاص یا ایجاد فضاهای متفاوت، حتما تفاوت قیمت چشم گیری با نوع ساده و بی آرایش آن دارد. از عوامل تاثیر گذار دیگر در قیمت سازه های فلزی، استفاده از عوامل زینتی چون پلکان دکوراتیو و خاص، کابینت و کمد های خاص و متنوع، اکسسوری ها و …. می باشد.
همچنین میزان فاصله محل پروژه تا کارخانه نیز از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروژه بشمار می رود.
در شرایط فعلی کشور و با نوسانات قیمتی که وجود دارد، ارائه قیمت ثابت، امری نشدنی است؛ اما گروه صنعتی زیباسازان کردان همواره تلاش کرده است با بهترین مصالح و با قیمت مناسب، خدمات خود را به مشتریان عزیز ارائه دهد.

ساخت خانه پیش ساخته فلزی

انواع فلز استفاده شده در سازه های فلزی:

همانطور که می دانید فلزات یکی از بهترین و مقاوم ترین متریال ها برای ساختمان سازی بشمار می روند؛ که در انواع و اقسام متفاوت و مقاومت ها و ویژگی های مختلف وجود دارند . فلزاتی که در ساختمان سازی استفاده می شوند شامل: فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم، برنج، مس، آهن، فولاد نرم و … هستند. اما بهترین و مقاوم ترین آنها که در سازه های پیش ساخته فلزی زیباسازان کردان نیز استفاده می شود، فولاد است. فولاد 100 در 100 قابل بازیافت است و همین موضوع سبب می شود که به طبیعت آسیب نرساند.

عمر سازه های پیش ساخته فلزی:

عمر این سازه ها در بدترین شرایط محیطی و نامناسب ترین مکان، حداقل 30-25 سال تعریف شده است.

میزان مقاومت ویلا و خانه پیش ساخته فلزی در برابر آتش سوزی :

در حالت کلی، فلز نسبت به آتش و حریق ضعف دارد و در برابر حرارت بالا نمیتواند مقاومت کند و آب می شود. اما با متریال ها و مواد ضد حریق و موارد این چنینی می توان میزان مقاومت فلز را در برابر آتش سوزی افزایش داد.

مقاومت ویلا و خانه پیش ساخته فلزی در برابر زلزله:

خانه های پیش ساخته به صورت کلی وزن بسیار کمی دارند. در واقع تمام متریال های استفاده شونده در ساخت آنها سبک هستند؛ همچون گچبرگ ها، سمنت ها، عایق ها و … همین موضوع سبب سبکتر شدن آنها شده و در مواقع وقوع زلزله، بار وارد شده به آنها کمتر و خسارت وارده کمتر می شود. چون در زلزله میزان باری که وارد می شود به اندازه وزن خانه های پیش ساخته ضد زلزله است.

مزایای خانه های پیش ساخته فلزی نسبت به بتنی:

  •  خانه های پیش ساخته فلزی، وزن کمتری نسبت به خانه های پیش ساخته بتنی دارند.
  • چون از فولاد در ساخت سازه های فلزی استفاده می شود؛ مقاوم تر هستند. 
  • قابل بازیافت بودن سازه های فلزی، یکی از مهمترین فاکتور هایی است که خانه پیش ساخته فلزی از آن بهره می برد.
  • ضخامت درواره ها در ساختمان های پیش ساخته فلزی کمتر از خانه های پیش ساخته بتنی است.
  • در خانه های پیش ساخته فلزی معایبی چون ترک بتن، خوردگی بتن و … را نخواهید داشت.

آیا با سازه های فلزی میتوان هر بنایی را ساخت؟

بله. میتوان هر سازه ای با هر ابعاد و در هر شکلی و با بهترین مقاومت را با سازه های فلزی اجرا کرد. کافیست طرح و نقشه خود را آماده کنید و خانه رویایی خود را از گروه صنعتی زیباسازان کردان تحویل بگیرید.

سفارش ساخت ویلا پیش ساخته فلزی در زیباسازان کردان:

ما در گروه صنعتی زیباسازان کردان ، آماده ساخت بهترین خانه پیش ساخته فلزی با متریال سنگین و با طرح و نقشه شما هستیم تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، خانه رویایی شما را بسازیم. شما بدون داشتن هیچ دغدغه ای، کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید، خانه مورد نظر خود را سفارش دهید، فایل سه بعدی را دریافت و بعد از 45 روز، خانه رویایی خودتان را تحویل بگیرید.

مشاهده کاتالوگ ها جهت گرفتن ایده طراحی

مشاهده نمونه کارهای اجرایی زیباسازان کردان

سوالات متداول:

+ خانه پیش ساخته فلزی چیست؟

خانه پیش ساخته فلزی ، خانه ای است که با سازه بسیار سبک و مقاوم فلز ساخته می شوند. از این رو به آن خانه پیش ساخته فلزی گفته می شود.

+ مدت زمان ساخت خانه های پیش ساخته فلزی چقدر است؟

زمان ساخت آنها وابسته به متراژ و ابعاد پروژه است. اما به طور تخمینی بین 1 الی 2 ماه پروژه به طور کامل در کارخانه ساخته و به محل احداث پروژه منتقل شده و پس از سرهم بندی ، آماده اقامت ساکنین می شود.

+ عمر سازه های پیش ساخته فلزی چقدر است؟

عمر این سازه ها در بدترین شرایط محیطی و نامناسب ترین مکان، حداقل 30-25 سال تعریف شده است.

2 پاسخ

  1. سلام. من میخوام یه خانه پیش ساخته درست کنم. میخوام بدونم مزیت ساخت خونه های پیش ساخته فلزی نسبت به دیگر سازه ها چیه؟

    1. سلام و عرض ادب
      خانه های پیش ساخته فلزی به راحتی قابلیت جابه جایی دارند. قیمت بسیار مناسبی دارند و بسیار مقاوم و با دوام هستن. شما با صرف هزینه بسیار مناسب، یک خانه پیش ساخته با دوام بالا خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاتالوگ ها
دیگر مقالات
نیاز به راهنمایی دارید؟

کارشناسان زیباسازان کردان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.