نمای خانه پیش ساخته

انواع نمای پیش ساخته

نمای پیش ساخته چیست؟

نمای پیش ساخته، نمایی است که از همه نظر می تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا هم زیباست؛ هم سبک است و هم به راحتی و در کمترین زمان می توان از آن استفاده کرد. در ادامه محتوا به انواع نماها برای ساختمان پیش ساخته همچون نمای مدرن، کلاسیک، فایبر سمنت و… که می توان در هر رنگ و طرحی از آنها استفاده کرد اشاره می کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و مزایای نمای پیش ساخته:

نمای پیش ساخته ویژگی های فراوانی دارد. این نوع نما در برابر ضربه، فشار، حرارت و نور، رطوبت و یخ زدگی و تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در ضمن ضد آب و قابل شستشو هستند و حتی شما می توانید بعد چند سال دوباره آنها را رنگ کنید، چون رنگ پذیر هستند. سریع و آسان نصب می شوند و قیمت بسیار مناسبی به نسبت متریال های دیگر دارند. این همه ویژگی مثبت واقعا در کدام متریال می توان پیدا کرد؟

انواع نمای ویلای پیش ساخته از جهت سبک طراحی:

نمای پیش ساخته مدرن:

ساخت خانه پیش ساخته مدرن

در دنیای جدید، انسان به این نتیجه رسیده که ساده تر بودن نیز می تواند زیبا باشد. نماهای مدرن، نماهایی ساده و شیک هستند که از یک یا چند متریال مختلف در ساخت و طراحی آنها استفاده شده است. در نماهای پیش ساخته، از فایبر سمنت برد در رنگ های مختلف، چوب و آجر و سیمان بیشتر بهره می برند.

سبک انتخابی گروه صنعتی زیباسازان کردان، نماهای مدرن است. چون سازه های پیش ساخته، سازه های نوین و امروزی هستند و زیباتر است که برای یک سازه نوین، از نمای جدید و مدرن استفاده شود.
ناگفته نماند که سازه های تشکیل دهنده خانه های پیش ساخته مجموعه زیباسازان کردان از نوع فلز است و اگر بخواهیم خانه و ویلاهای پیش ساخته زیباسازان را از نظر نوع متریال به کار برده در آن بررسی کنیم، می توانیم آن ها را با نام و ویلا پیش ساخته فلزی در نظر بگیریم.

نمای پیش ساخته کلاسیک (رومی):

یکی از جدیدترین مدل های نمای امروزی که در ایران هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است، نمای رومی است که از طرح های معماری پیشین رومیان ایده پردازی شده است. سر ستون های شیک و بزرگ، طرح سنگی و اشکال حیوانات قدرتمند و فرشته های بالدار زیبا و طرح های چند لایه ای در نما که شکوه و عظمت خاصی به فضا می دهد.

مشاهده کاتالوگ ها جهت گرفتن ایده طراحی

مشاهده نمونه کارهای اجرایی زیباسازان کردان

انواع نمای پیش ساخته بر اساس نوع متریال و مصالح استفاده شده در آن ها:

1. نمای پیش ساخته جی اف آر سی :

جی اف آر سی یا پنل های مشبک بتنی را در قطعات و ابعاد مختلف، متناسب با پروژه ها، در کارخانجات می سازند و از جمله مزایای آنها راحتی نصب و سبک بودنشان است. این پانل ها در طرح های مختلف همچون طرح های اسلیمی نیز ساخته میشوند. به همین دلیل در نمای مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی از این پانل بسیار استفاده شده است.

2. نمای پیش ساخته بتنی:

یکی از قدیمی ترین مصالح مصرفی انسان در ساختمان و حتی نماسازی، بتن است. چون در برابر عوامل محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. آب و رطوبت از آن عبور نمی کند و برای همه اقلیم ها مناسب است. یکی از جدید ترین پنل های پیش ساخته بتنی، بتن اکسپوزاست که در برابر ضربه از خود مقاومت بالایی نشان داده و عمر طولانی ای دارد. به همین دلیل مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

3. نمای پیش ساخته چوبی:

نمای پیش ساخته چوبی

نمای چوبی، یعنی استفاده از چوب طبیعی یا مصالح چوبی در نمای خانه چوبی پیش ساخته که یک فرم طبیعی و روستایی را برای انسان تداعی میکند. این فرم نما بیشتر در مناطقی مورد استفاده قرار می گیرد که چوب و درخت های فراوانی در اطرافش باشد. می توان چوب را با شیشه و سنگ نیز ترکیب کرد و نماهای زیباتری را بوجود آورد.

4. نمای پیش ساخته سنگی:

در نمای سنگی، از سنگ های طبیعی همچون سنگ گرانیت و آهکی و … برای نمای سازه استفاده می شود که یکی از عرف ترین نوع نما چه در پیش ساخته چه در خانه های سنتی است. شما می توانید چندین مدل سنگ با رنگ ها و طرح های مختلف در نمای خود بکار ببرید. سنگ ها برای نگهداری، مشکلات خاصی ایجاد نمی کنند، مقاومت بلای دارند و قابل شستشو نیز هستند.

5. نمای پیش ساخته سیمانی:

نماهای پیش ساخته سیمانی شباهت بسیاری به نماهای بتنی دارند. یکی از پر کاربرد ترین مصالح امروزه، فایبرسمنت ها هستند که به بلوک های سیمانی هم معروف هستند. این بلوک های سیمانی در طرح های مختلف همچون طرح چوب یا ساده و … در بازار وجود دارند. نماهای پیش ساخته سیمانی مقاومت بالایی دارند و عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی هستند . بعلاوه خاصیت رنگ پذیری نیز دارند. لازم به ذکر است که شما می توانید برای ضد آب و آبگریز کردن سطح نمای خود، از عایق های نانو نما که با تکنولوژی نانو ساخته شده اند استفاده کنید.

ویژگی ها و مزایای نمای پیش ساخته سیمانی:

نماهای پیش ساخته سیمانی یا بتنی از زمان های دور در حال استفاده می باشند که به دلیل داشتن ویژگی های مثبت فراوان، امروزه نیز همچون گذشته حتی بیشتر در حال استفاده هستند.
از جمله ویژگی های مثبت این نوع نما که یکی از مهمترین مزایای آن است می توان به ضد آب و ضد رطوبت بودن آن اشاره کرد. همین ویژگی مثبت نماهای پیش ساخته سیمانی است که سبب شده از آنها در همه جای دنیا بدون توجه به نوع اقلیم و آب و هوای منطقه و بدون هیچ گونه محدودیتی بتوان استفاده کرد. 
از دیگر مزایای نمای پیش ساخته سیمانی، مقاومت بالای آنها در برابر ضربه است. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و حتی باران های اسیدی دارند. عمر این نوع از نماها بسیار بالا می باشد و قابلیت رنگ پذیری نیز در اکثر مدل های این نوع سازه دیده می شود. اما در کنار همه این ها دارای ظاهر سخت و خشن و بی روحی هستند.

انواع نمای سیمانی پیش ساخته:

نمای دو لایه(تخته ماله):

نوعی از نما که در ابتدا یک لایه آستر بر روی دیوار کشیده شده و سپس یک لایه دیگر برای زیبایی نما روی لایه اول کشیده می شود. لایه دوم بسیار نازک است و صرفا برای زیباتر و یکدست شدن نما از آن استفاده می کنند.

نمای تیشه ای:

نمای تیشه ای شباهت بسیاری به نمای دولایه دارد. این نوع نما نیز در ابتدا آستر زده می شود و پس از آن لایه دوم اجرا می شود. اما تفاوت آن با نمای دولایه این است که لایه دوم به صورت ساده طراحی نمی شود. بلکه طرح ها و شکستگی هایی روی نما با تیشه ایجاد می کنند.

نمای سیمان شسته:

این نوع نما با مخلوط کردن سیمان سیاه و ماسه و پودر سنگ بوجود می آید. بعد از مخلوط کردن این مواد با آب، آن را بر روی نما اندود می کنند. برای زیباتر شدن نما می توان بجای سیمان سیاه، از سیمان سفید استفاده کرد و نما را زیبا تر کرد. از مزایای این نما، رنگ پذیری آن است که شما می توانید به راحتی هر رنگی که دوست دارید را بر روی نمای ساختمان بزنید و از سازه خود لذت ببرید.

نمای تگرگی:

نوع دیگری از نمای سیمانی، نمای تگرگی است که با دستگاه دوغاب پاش روی دیوار اسکرین شات می شود. یعنی با فشار پاشیده می شود. مخلوط مورد استفاده در این نوع نما، ملات سیمان و پودر سنگ و خاک سنگ می باشد. این مدل نما از ضخامت بیشتری برخوردار است و صافی و یکدستی نماهای دیگر را نداشته و کمی زبر است.

6. نمای پیش ساخته رومی (پلی استایرن):

برای ساخت نمای رومی، از مقدار زیادی سنگ های ارزشمند و گران قیمت استفاده می شود. این سنگ ها در ابعادی یک شکل هستند و برای رسیدن به ابعاد مورد نظر طراح، مقدار زیادی سنگ، خورد شده و بلا استفاده می شوند. اما به دلیل متقاضی زیاد، این نما همچنان استفاده می شود. به همین دلیل طراحان بدنبال یک گزینه جایگزین بودند که هزینه ها و دور ریز کار کمتر شود. حال پلی استایرن ها برای اجرای نمای پیش ساخته و حتی ساخت ابزار اجرایی نمای پیش ساخته رومی به کمک طراحان آمده اند. این نما با کمک فوم های پلی استایرن ساخته شده و یک روکش از جنس بتن پلیمیری یا کامپوزیت، روی آنها را می پوشاند تا مقاومت آنها بالا برود.

این نوع نما به کمک بتن و ابزار های ساخته شده از بتن و پلی استایرن، طرح هایی با عظمت و شکوه نماهای رومی خلق می کند. این کار مسبب صرفه جویی در هزینه ها می شود. شما با استفاده از این روش، هیچ نیازی به سنگ های گران قیمت ندارید. در طراحی و ساخت نماهای رومی، پرتی در مصالح به وفور دیده می شود که با استفاده کردن از این روش، از آن همه ضایعات نیز جلوگیری خواهد شد.
یک طرح بدون شکاف، با مقاومت بالا و زیبایی چشم گیر را با اجرای این نوع نما در ساختمان خود خواهید داشت.

ویژگی ها و مزایای نمای پیش ساخته رومی

  • استفاده نکردن از سنگ های گران قیمت
  • پرت نشدن سنگ ها
  • سرعت بالا در اجرای نما
  • حفظ شدن عظمت و شکوه نماهای رومی
  • عایق صوتی بسیار مناسب
  • روکش یکنواخت در کل نما
  • هزینه بسیار پایین تر از نوع قدیمی اجرای نما رومی
  • سبک بودن این نوع نما
  • تنوع بسیار بالای قطعات و طرح های متنوع
  • امکان تغییر رنگ نما
  • مقاومت در برابر تغییرات هوا
  • مناسب تمامی اقلیم ها

لازم به ذکر است که گروه صنعتی زیباسازان کردان ، تمامی مصالح نما را می تواند اجرا کند.

نحوه اجرای نمای پیش ساخته:

در اجرای نماهای پیش ساخته، در ابتدا اسکلت کلی سازه ساخته می شود، جای درب و پنجره ها مشخص می شود، عایق ها نصب می شوند و سپس نمای مورد نظر با توجه به نوع اجرای آن، اجرا می شود. مثلا برای نمای بتنی، بتن باید شاتکریت شود و به رابیز کاری نیاز دارد.

اجرای خانه پیش ساخته زیباسازان کردان

عوامل تاثیر گذار در هزینه و قیمت طراحی و اجرای نمای پیش ساخته:

میزان پیچیدگی و مصالح مورد نیاز در اجرای نماهای پیش ساخته با هم متفاوتند. مثلا سنگ از سیمان گرانتر است. بعضی از طرح ها و مدل ها نیز وجود دارند که در زمان اجرا دارای پیچیدگی های فراوان می باشند که خب هزینه اجرای آن نما را افزایش می دهند. اما مجموعه زیباسازان کردان سعی می کند با بهترین و باکیفیت ترین مصالح و قیمت مناسب، پروژه های شما را اجرایی کند.

مدت زمان طراحی و اجرای نمای پیش ساخته

مدت زمان نیز به طور کامل به نوع متریال و طرح مورد نظر بستگی دارد. گاهی در عرض چند ساعت و گاهی در حد چندین هفته ممکن است زمانبر باشد.

طراحی و اجرای نمای پیش ساخته توسط گروه زیباسازان کردان:

در زمان ساخت خانه و ویلا های پیش ساخته گروه صنعتی زیباسازان کردان، طراحی نما به صورت سه بعدی انجام می شود. ایده ها و طرح های دلخواه مشتری با نظر و مشاوره مهندسین طراح، روی پروژه اعمال شده و با توجه به میزان بودجه شما و علاقه شما، نمای سازه تکمیل و در آخر اجرا می شود.

سوالات متداول:

+ ویژگی‌ها و مزایای نمای پیش ساخته:

نمای پیش ساخته ویژگی های فراوانی دارد. این نوع نما در برابر ضربه، فشار، حرارت و نور، رطوبت و یخ زدگی و تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در ضمن ضد آب و قابل شستشو هستند و حتی شما می توانید بعد چند سال دوباره آنها را رنگ کنید.

+ انواع نمای ویلای پیش ساخته از جهت سبک طراحی چیست؟

– نمای پیش ساخته مدرن
– نمای پیش ساخته کلاسیک (رومی)

+ انواع نمای پیش ساخته بر اساس نوع متریال استفاده شده در آن ها چیست؟

1. نمای پیش ساخته جی اف آر سی
2. نمای پیش ساخته بتنی
3. نمای پیش ساخته چوبی
4. نمای پیش ساخته سنگی
5. نمای پیش ساخته سیمانی

8 پاسخ

    1. سلام و درود
      بله ما انواع سبک های خانه پیش ساخته، کلاسیک، مدرن، سوئیسی و… را میسازیم.

  1. سلام
    از بین نماهایی که در اینجا عنوان کرده اید، کدام یک مناسب تر است؟ آیا نمای فایبرسمنت برد هم انجام می دهید؟

    1. سلام و درود
      هر کدام از نماهای پیش ساخته ذکر شده ویژگی خاص خود را دارند که ما میتوانیم به بهترین نحو آن ها را برای شما اجرا کنیم. بله نمای فایبرسمنت هم انجام می دهیم

  2. نمای چوبی برای این خونه های پیش ساخته عالیه. مخصوصا اگه تو طبیعت باشه. من خودم نمای چوبی پیش ساخته رو میپسندم.

    1. سلام و عرض ادب. بستگی به نوع نمای پیش ساخته داره و مدت زمان تقریبی هست. برای اطلاعات بیشتر میتونید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاتالوگ ها
دیگر مقالات
نیاز به راهنمایی دارید؟

کارشناسان زیباسازان کردان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.