جا به جایی خانه آماده قابل حمل

خانه های آماده قابل حمل:

منظور از ویلا قابل حمل چیست؟

خانه آماده یا ویلا قابل حمل، همانطور که از نامش پیداست جزو سازه های پیش ساخته است که در کارگاه ها یا کارخانه ها ساخته می شود و به محل پروژه با ماشین آلات صنعتی منتقل می شود. وزن ویلا و خانه های پیش ساخته قابل حمل به نسبت خانه های سنتی بسیار کمتر است و به همین دلیل قابلیت جابجایی به همه جا را دارد.

مزایای ساخت خانه آماده قابل حمل:

  • مقاومت بالای خانه های آماده قابل حمل در برابر زلزله
  • امکان استفاده از آن ها به دفعات زیاد
  • عایق مناسب حرارتی و صوتی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • امکان جابجایی به همه مناطق با همه نوع اقلیم
  • سرعت بالای ساخت، نصب، جابجایی و دمونتاژ
  • و …

کاربرد خانه های پیش ساخته قابل حمل :

شما می توانید از خانه های قابل حمل آماده در همه کاربری ها استفاده کنید. برای ویلای زندگی، دفتر کار، دفتر فروش، محل استراحت کارکنان، نگهبانی، نمایشگاه ها، کارخانه جات بزرگ با دهانه های وسیع و بدون یک عدد ستون در وسط سالن، شرکت های اداری و …

خانه پیش ساخته قابل حمل

ویلا قابل حمل پیش ساخته

مزایای جابجایی خانه های آماده:

وقتی شما یک ویلا قابل حمل پیش ساخته می سازید، به راحتی می توانید آن را جابجا کنید. به طور مثال شما یک ویلا با طرح و مدل دلخواه خودتان می سازید؛ بعد از مدتی زمین را عوض می کنید. اگر ویلا از نوع سنتی ساخته شده باشد، دیگر به آن خانه نمی توان دست زد و باید یک ساختمان جدید بسازید. اما اگر از نوع خانه های پبش ساخته آماده و قابل حمل باشد، به راحتی می توانید ساختمان را به زمین جدید خودتان منتقل می کنید. به همین راحتی!
البته مزیت جابجایی، یکی از هزاران مزایای خانه های پیش ساخته می باشد. از جمله مزایای دیگر خانه های پیش ساخته که می توان به آن اشاره کرد شامل: مقاوم بودن در برابر زلزله، عایق حرارتی و صوتی بودن سازه، کاهش در مصرف انرژی، سبک بودن، مقرون به صرفه بودن و … می باشد.

بیشتر بخوانید:  خانه پیش ساخته فلزی

چگونگی جابجایی ویلا قابل حمل پیش ساخته:

اگر ویلای پیش ساخته شما بزرگ باشد، حتما از چندین نقطه جدا بوده و بعد از اجرا به هم متصل شده اند. اگر کف سازی روی زمین انجام شده و با خود سازه نباشد، حتما باید کف سازی جدا شود. در هر جابجایی، باید کف اجرا شده جمع شود تا شاسی های اصلی سازه آزاد شده و قابلیت جابجایی را به سازه بدهند. شما نمی توانید شاسی ها را نادیده بگیرید، زیرا تمام وزن سازه را تحمل و در خود حل میکنند. در ادامه، مناطقی که سازه از هم جدا شده پیدا می شود. با پیچ یا پرچ یا جوش معمولا به هم متصل می شوند. اتصالات را قطع می کنیم و قطعات را جداگانه به کمک جرثقیل روی تریلی های مناسب ابعاد سازه قرار داده و به محل جدید منتقل می کنیم. سازه در محل مورد نظر، دوباره مونتاژ می شود و سپس کف سازی انجام می شود.  جابه جایی خانه های آماده، بدون حضور افراد متخصص امکان پذیر نیست.

جابه جایی خانه پیش ساخته قابل حمل جابه جایی خانه های آماده قابل حمل

مراحل و نحوه آماده سازی برای جابجایی ویلای پیش ساخته:

1- در ابتدا اسباب و اثاثیه منزل را از خانه برمیدارید.
2- اتصالات آب و برق و گاز را قطع کنید و پریزها را جدا کنید.
3- مسیر ورود و حمل و جابجایی را باز کنید تا آماده ورود ماشین آلات باشند.

عوامل مؤثر در جابجایی سازه های آماده:

سازه های پیش ساخته معمولا به مجوز خاص نیاز ندارند. چون می توانند به عنوان سازه های موقت نیز در نظر گرفته شوند. اما در بعضی مناطق، این موضوع حائز اهمیت است که مکان مورد نظر، امکان اجرای سازه ها را داشته باشد. حتی به صورت موقت! در قدم بعدی می بایست به محل زمین دقت کرد که آیا تحمل نگهداری سازه را دارد یا نه. سازه های پیش ساخته چون سبک هستند، به راحتی امکان ساخت در سست ترین خاک ها را نیز دارند، اما باز نیاز است زمین مورد نظر به دید و نظر کارشناس برسد. در قدم بعدی نیز باید مسیرهای جاده ای و ترافیکی را سنجید. برای حمل سازه های پیش ساخته، باید زمین مورد نظر در مکانی باشد که تریلی و جرثقیل به آن دسترسی داشته باشند؛ بدون وجود پل کوتاه یا سیم های برق نا متعارف یا پوشش گیاهی انبوه.

بیشتر بخوانید:  خانه پیش ساخته ضد زلزله

قیمت خانه آماده قابل حمل:

قیمت خانه های آماده قابل حمل، به متراژ، محل نصب، تعداد طبقات، نوع متریال داخلی و یا خارجی، نوع نمای خانه پیش ساخته و هزاران چیز دیگر وابسته است و با وجود اوضاع اقتصادی و متغیر بودن قیمت ها، هر روز در حال تغییر است. به همین دلیل کارشناسان و مشاوران ما در گروه صنعتی زیباسازان کردان، 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما هستند.

بیشتر بخوانید:

خانه پیش ساخته فلزی

خانه پیش ساخته چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاتالوگ ها
دیگر مقالات
نیاز به راهنمایی دارید؟

کارشناسان زیباسازان کردان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.