خانه پیش ساخته دوبلکس مدرن

طراحی و ساخت ویلای پیش ساخته دوبلکس

روش ساخت ویلای پیش ساخته دوبلکس:

ساخت ویلا پیش ساخته دوبلکس دارای مراحل خاصی می باشد که باید قدم به قدم طی شود.

قدم اول: بازدید
قدم اول شامل بازدید از محل زمین و اجرای پروژه می باشد. در ابتدا باید مشاهده شود که آیا برای مکان مورد نظر، امکان ساخت ویلا پیش ساخته دوبلکس با ارتفاع زیاد را داریم یا نه. برای رسیدن به اینکه ساخت خانه دوبلکس مناسب است یا خیر، باید از افراد و کارشناسان متخصص راهنمایی گرفت.

قدم دوم: طراحی
در قدم بعدی مهندسین و متخصصین سازه و معماری، اقدام به طراحی سازه و پلان های معماری با در نظر گرفتن نظر و سلیقه مشتری می کنند. در این مرحله تعداد طبقات، نوع دسترسی به طبقات بالایی، مدل و سبک سازه، محل قرارگیری درب و پنجره ها و … مشخص می شود. همچنین از نظر سازه ای، به مقاومت سازه در برابر عوامل جوی، نحوه حمل و جدا سازی و … توجه می شود.

قدم سوم: ساخت
در مرحله سوم، ویلا پیش ساخته در کارگاه شروع به ساخته شدن توسط متخصصین می شود. در ابتدا اسکلت سازه با پروفیل های از قبل تعبیه شده ساخته می شود. در ادامه به پوشانیدن سازه با پوشش های داخلی و خارجی می پردازند. سقف ها از داخل، کناف یا پی وی سی می شوند. عایق ها بین دیواره ها و سقف ها قرار می گیرند. دیواره ها از داخل گچ برگ می شوند و از خارج نوع نمای پیش ساخته با متریال انتخابی توسط کارفرما در نظر گرفته می شود. سقف هم پوشیده می شود. لوله کشی ها و محل تخلیه فاضلاب نیز تعیین می شود. حال ویلا پیش ساخته دوبلکس آماده جابجایی است.

بیشتر بخوانید:  خانه پیش ساخته pvc

قدم چهارم: انتقال و تحویل نهایی
بعد از جابجا شدن سازه پیش ساخته به محل مورد نظر، حال نوبت اجرای کاغذ دیواری یا رنگ دیواره ها، سرامیک یا پوشینه های دیگر کف، کابینت ها و کمدها، نصب درهای داخلی، شیشه پنجره ها و خورده کاری های دیگر ویلا پیش ساخته دوبلکس است.
در انتهای این زمان هم نوبت به مرحله اقامت کارفرما در خانه زیبایش میرسد.

کاربرد ویلا های پیش ساخته دوبلکس:

ویلاهای دوبلکس همیشه از جمله ویلاهای محبوب بوده و هستند. با داشتن یک ویلای دوبلکس می توانید از طبقه بالا و ارتفاع بالاتری از منظره اطراف خود لذت ببرید. داشتن یک نما از ارتفاع بالا همیشه جذاب بوده. حال در نظر بگیرید که یک تراس هم در طبقه بالایی ویلای خود داشته باشید و در سرما با یک لیوان چای از آنجا و هوای آزاد لذت ببرید.
از جمله مزایای دیگر ویلا پیش ساخته دوبلکس ، تفکیک فضاها و ایجاد حریم در ویلای شماست. با یک ویلای دوبلکس می توانید اتاق ها را در طبقه بالاتر تعبیه کرده و از دیدرس مهمان ها و دسترسی مستقیم افراد حفظ کنید.

انواع ویلای پیش ساخته دو طبقه از جهت مصالح به کار رفته در آن ها:

ویلاهای پیش ساخته دوبلکس می توانند با هر متریال و هر جنسی همچون خانه پیش ساخته فلزی، خانه پیش ساخته چوبی، بتنی و ساندویچ پانل ها و …ساخته شوند. در گروه صنعتی زیباسازان کردان، با متریال فلزی سنگین، انواع مدل ها و فرم های دوبلکس و حتی سوبلکس ساخته می شود.

امکانات داخلی ویلا پیش ساخته دوبلکس به چه صورت است؟

تمام امکانات به کارفرما بستگی دارد. در تمامی ویلاهای پیش ساخته از جمله دوبلکس، سرویس های بهداشتی، اتاق های خواب، آشپزخانه و کابینت تعبیه می شوند. درب ها و پنجره ها، کف سازی و زیباسازی محیط داخل به عهده شرکت می باشد. اما یک سری از امکانات را می توانید به صورت اختیاری اضافه کنید. مثلا تعبیه تراس، یک گزینه دلخواه مخصوصا برای ویلاهای دوبلکس است. طراحی اتاق خواب های مستر و کلوزت روم ها و موارد این چنینی.

بیشتر بخوانید:  انواع مونتاژ خانه پیش ساخته:

مزایای ساخت ویلای پیش ساخته دوبلکس:

همانطور که در پیش تر گفته شد، با ساخت ویلای پیش ساخته دو طبقه می توانید از ارتفاع بالاتر، منظره و ویو بهتری به اطراف داشته باشید و معمولا ویلاها در فضاهای باغی شکل ساخته می شوند؛ با ساخت ویلای دو طبقه پیش ساخته و تعبیه تراس، از ویو جذاب طبیعت می توانید لذت ببرید.
همچنین حفظ حریم شخصی و تفکیک فضاهای خصوصی از فضای عمومی و قابل دسترس مهمان ها، یکی دیگر از مزایای خانه های پیش ساخته دوبلکس می باشد.

معایب ساخت ویلای پیش ساخته دوبلکس:

در ویلاهای پیش ساخته دوبلکس، با اضافه شدن طبقه بالایی، یک فضایی در هر دو طبقه برای ایجاد پله جهت دسترسی به طبقه بالاتر، اشغال می شود که متناسب با نوع پله انتخابی کارفرما این محدوده متفاوت می باشد.
دیگر عیب ویلا پیش ساخته دوبلکسخانه، سخت شدن دسترسی معلولین و سالمندان به طبقات بالایی می باشد. حتی با انتخاب نکردن نوع مناسبی از پلکان، می تواند برای کودکان هم حادثه ساز شود.
در کنار همه ی این ها، به دلیل اضافه شدن یک وزن و بار مرده در طبقه بالا، خواه نا خواه باید اسکلت سازه از حالت مقاوم تری برخوردار شود. پس به هزینه بیشتری برای ساخت نیاز است. این افزایش هزینه نیز می تواند مشکل ساز شود.

قیمت ساخت ویلای پیش ساخته دوبلکس:

قیمت ویلا پیش ساخته دوبلکس نیز همچون سازه های دیگر به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی چون نوع متریال، متراژ داخلی، ارتفاع سقف، تعداد طبقات، نوع مصالح داخلی و خارجی و …. .
با این نوسانات بازار و قیمت های در حال تغییر، قیمت دقیقی را نمی توان بیان کرد. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران زیباسازان کردان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سازه پیش ساخته

سوالات متداول:

آیا هزینه های اجرای ویلا پیش ساخته دوبلکس نسبت به ویلای پیش ساخته یک طبقه در هر متر مربع بیشتر است؟

بله. با اضافه شدن یک طبقه، مقدار قابل توجهی بار مرده و زنده در طبقه دوم بوجود می آید. این میزان وزن، باید توسط دیواره های طبقه پایینی تحمل شود. پس به سازه ی مقاوم تری در طبقه پایین و سازه محکم تری نیازمندیم. همین مقاوم شدن سازه باعث افزایش قیمت ویلا پیش ساخته دوبلکس نسبت به سازه های یک طبقه می شود.

آیا خانه پیش ساخته دوبلکس قابل جابجایی است؟

جابجا کردن خانه های پیش ساخته دوبلکس، به راحتی جابجا کردن سازه های یک طبقه نمی باشد اما امکان پذیر است.

مدت زمان آماده سازی ویلای پیش ساخته دوبلکس چقدر است؟

با توجه به متراژ و ارتفاع و نوع سازه بین 30 تا 60 روز زمان نیاز است تا ویلا دوبلکس شما تکمیل شده و کلید آن تحویل شما داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاتالوگ ها
دیگر مقالات
نیاز به راهنمایی دارید؟

کارشناسان زیباسازان کردان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.